Offroad hľadanie

Presné vyhľadanie presne pre tvoj stroj

Kategórie

Výrobcovia

Reklamačný poriadok

I. Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok Predávajúceho Martin Lampart, so sídlom Návsí 1030, 739 92 Návsí, identifikačné číslo: 71905511, a popisuje, ako postupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od Predávajúceho.

Nezávisle na tom, či je Kupujúci koncovým spotrebiteľom alebo podnikateľom, je povinný sa zoznámiť s reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami pred samotným objednaním tovaru.

Uzavretím Kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od Predávajúceho súhlasí Kupujúci s týmto Reklamačným poriadkom.

Výklad pojmov obsiahnutý v tomto Reklamačnom poriadku má prednosť pred výkladom pojmov v Obchodných podmienkach. V prípade, že tento Reklamačný poriadok niektorý pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je uvedený v Obchodných podmienkach. Ak nie je pojem vyložený ani v Obchodných podmienkach, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.

Prevzatím tovaru je mienený:

  • u Kupujúceho, ktorým je koncový spotrebiteľ, okamih prevzatia tovaru Kupujúcim od Predávajúceho, resp. prevzatí od prepravcu;
  • u Kupujúceho, ktorým je podnikateľ, okamih odovzdania tovaru Predávajúcim Kupujúcemu, resp. prvému prepravcovi.

Ako záručný list pre každý výrobok slúži daňový doklad (faktúra, predajka), ktorý vystavuje Predávajúci ku každému zakúpenému tovaru (ďalej len "Záručný list"). Tento Záručný list obsahuje všetky údaje podľa zákona o DPH.

Záruku môže Kupujúci uplatniť iba v súlade so záručnými pravidlami konkrétneho výrobku. Ak je závada na výrobku nezlučiteľná s týmito podmienkami, napr. sa jedná o chyby spôsobené nesprávnym používaním výrobku, nemožno reklamáciu uplatniť. Záručná doba uvedená u všetkých produktov v internetovom obchode Motoline.sk je platná pre Kupujúceho, ktorý je koncovým spotrebiteľom, a riadi sa občianskym zákonníkom.

 

II. Dĺžka záruky

Záručná doba sa počíta odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim, resp. dňom uvedeným na Záručnom liste.

Zákonná záručná doba spotrebného tovaru je 24 mesiacov pre Kupujúceho, ktorý je koncovým spotrebiteľom, ak neustanovuje osobitný právny predpis lehotu dlhšiu. V prípade Kupujúceho, ktorý je podnikateľom, môže byť záruka u vybraných produktov výrobcom obmedzená.

Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.

Záručná doba sa líši podľa reklamovanej veci alebo služby:

  • spotrebný tovar - 24 mesiacov podľa §620 ods.1 Obč. Z .;
  • veci na zákazku - 6 mesiacov podľa § 646 ods.1 Obč. Z .;
  • oprava a úprava veci - 3 mesiace podľa § 654 ods.1 Obč. Z ..

Ak je Kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácia riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z.z, o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku. 

Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď. - taká charakteristika je vždy uvedená pri tovare - pokiaľ nie je, má sa za to, že sa jedná o tovar nový, nepoškodený a kompletný). Ak je Kupujúcim spotrebiteľ a ak ide o veci použité, nezodpovedá predávajúci za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí Kupujúcim, a práva zo zodpovednosti za vady veci zaniknú, ak neboli uplatnené do 12 mesiacov odo dňa prevzatia veci kupujúcim. Túto dobu uvedie predávajúci v doklade o predaji veci a dostatočne výrazne aj u ponúkaného tovaru a v potvrdení objednávky. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.

 

III. Záručné podmienky

Kupujúci, ako podnikateľ, je povinný a Kupujúcemu, ako koncovému spotrebiteľovi, je odporúčané prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky bezprostredne pri jej doručení, najmä počet balíkov, neporušenosť pásky, prípadne ďalšie, na prvý pohľad zrejmé, poškodenia obalu. Ak nie je zásielka úplná alebo je poškodená, má Kupujúci právo odmietnuť prevzatie takejto zásielky. V prípade, že Kupujúci, aj napriek zjavné poškodenia, zásielku prevezme, je nutné spísať túto skutočnosť v "Protokole o škode" priamo s prepravcom.

Ak dôjde k doručenie neúplnej alebo poškodenej zásielky, je Kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu: info@motoline.cz, spísať s prepravcom "Protokol o škode" a ten bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom alebo poštou Predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnej zásielky alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však Predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

Kupujúci je povinný uplatňovať reklamáciu len u Predávajúceho na adrese:

Motoline.cz
Návsí 1030
739 92  Návsí

Kupujúci je oprávnený tovar určený na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky Predávajúceho uvedenú vyššie. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabalený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu. Obsahom zásielky by malo byť reklamovaný tovar vrátane kompletného príslušenstva, kópia daňového dokladu a vyplnený reklamačný formulár s popisom závady a kontaktnými údajmi Kupujúceho, viď. Reklamácia tovaru. Kupujúci doloží platnosť záruky predložením daňového dokladu obdržaného pri kúpe tovaru. V prípade, že bol tovar už v minulosti reklamovaný, doloží Kupujúci taktiež doklad o reklamácii. Pokiaľ má reklamovaný výrobok sériové číslo, musí byť toto číslo zhodne zapísané aj na nákupnom, prípadne reklamačným dokladu. Týmto sa predávajúci riadi, ak nepreukáže a nedoloží ak Kupujúci uvedené skutočnosti inak.

Predávajúci negarantuje plnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi Predávajúceho neschválenými súčasťami, ktorých funkčnosť nebola Kupujúcim výslovne požadovaná v písomnej objednávke, ibaže je taká kompatibilita podobného tovaru obvyklá a ak nebolo Predávajúcim pri tovare výslovne uvedené, že je daný tovar kompatibilná len s uvedeným zoznamom či nie je kompatibilný s uvedeným zoznamom.

Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté použitím nesprávneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ takéto použitie nie je obvyklé. Ďalej sa záruka nevzťahuje na chyby vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou, alebo poškodením účinkami prepätia v rozvodnej sieti (napr. Bleskom) s výnimkou bežných odchýlok.

Porušením ochrannej pečate, informatívne nálepky či sériového čísla sa kupujúci vystavuje riziku zamietnutie reklamácie, ibaže k poškodeniu dôjde pri obvyklom používaní. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou produktu a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovar užívať a manipulovať s ním v plnom rozsahu toho, k čomu je tovar určený.

Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):

  • mechanickým poškodením tovaru;
  • elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok;
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené;
  • neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar;
  • ak bol tovar alebo jeho časť poškodený počítačovým vírusom;
  • pokiaľ sa závada prejavuje iba u software, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného software a spotrebného materiálu; tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami;
  • prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov;
  • tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy;
  • pri chybne vykonanom upgrade BIOSu, firmware;
  • tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.

Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, Kupujúcim a Predávajúcim výslovne dohodnuté, vymienené alebo Predávajúcim deklarované, prípadne je možné očakávať vzhľadom na vykonané reklame alebo obvyklému spôsobu použitia tovaru.

Tovar odovzdaný k reklamácii bude testovaný iba na závadu uvedenú Kupujúcim v reklamačnom formulári. Pre uvedenie závady odporúča Predávajúci písomnú formu.

Ak zistí technik, že príčinou problémov je nekorektné zaobchádzanie Kupujúceho, prípadne tretej osoby, s produktom, bude reklamácia zamietnutá. V takomto prípade bude kontaktovaný Predajcom, ktorý ho bude informovať o možnosti platenej opravy. Pokiaľ Kupujúci s platenou opravou súhlasí, bude Predávajúcim vopred informovaný o cene opravy, jej rozsahu a čase potrebné na jej vykonanie. Platené oprava môže byť uskutočnená len s výslovným súhlasom Kupujúceho.

Predávajúci má právo odmietnuť prijatie tovaru do reklamácie v prípadoch, keď reklamovaný tovar a / alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdania tovaru k reklamačnému konaniu, ibaže sa jedná o znečistení obvyklé.

Pozor! Ak reklamuje Kupujúci akýkoľvek elektronický diel, je nutné doložiť protokol z diagnostiky vozidla vykonaný autoservisom. Bez tohto protokolu bude reklamácia automaticky zamietnutá.

IV. Spôsob vybavenia reklamácie

Ak je kupujúcim spotrebiteľ

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že predávaná vec je pri prevzatí Kupujúcim v zhode s Kúpnou zmluvou, najmä, že je bez chýb.

V prípade, že vec pri prevzatí Kupujúcim nie je v zhode s Kúpnou zmluvou (ďalej len "Rozpor s kúpnou zmluvou"), má Kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; nie je takýto postup možný, môže Kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak Kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo Rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.

Zhodou s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, Predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza, alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

Kupujúci má v závislosti od charakteru vady pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:

  • ak ide o vadu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčasti, ak to vzhľadom k povahe vady neúmerné. Nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy;
  • ak ide o vadu neodstrániteľnú brániace riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, tie isté práva Kupujúcemu patrí, ak ide síce o vady odstrániteľné, ale Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie chyby sa považuje najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znovu. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri vady brániace jeho riadnemu použitie;
  • ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje sa Kupujúci výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Kupujúci má právo zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie. Predávajúci na nevhodnosť voľby Kupujúceho upozorní a navrhne vhodný spôsob, najmä v prípade, keď Kupujúci vyžaduje spôsob týkajúce sa odstrániteľné vady, ale predávajúci zistí, že sa jedná o vadu neodstrániteľnú. Ak Kupujúci nezvolí spôsob vybavenia reklamácie v Predávajúcim poskytnutej primeranej lehote, zvolí ho predávajúci.

Ak sa jedná o zlacnený tovar, nemožno neskôr reklamovať tento tovar pre vadu, na ktorú bola zľava poskytnutá.

Ak je Kupujúcim koncový spotrebiteľ, o reklamácii predávajúci rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamáciu vrátane odstránenia vady predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení reklamácie predĺžiť po dohovore s Kupujúcim - takéto predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú. Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že vada na veci skutočne existovala a Kupujúci má rovnaké práva, ako by išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. Táto lehota nie je záväzná ku Kupujúcemu, ktorý je podnikateľ a teda jeho vzťah s predávajúcim upravuje Obchodný zákonník.

Predávajúci vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to osobne, v prípade, že Kupujúci uplatní reklamáciu osobne v prevádzke Predávajúceho alebo emailom bezprostredne po prijatí reklamácie; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, najmä poštovného, ​​ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru späť Predávajúcemu, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu vady veci má Kupujúci tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpenie.

Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie Kupujúceho telefonicky, SMSkou alebo e-mailom a dohovorí s Kupujúcim spôsob prevzatia tovaru.

 

Ak je kupujúcim podnikateľ

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému používaniu, môže sa predávajúci s Kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu opätovne reklamovať!

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, predávajúci je oprávnený vadný tovar vymeniť za tovar s rovnakými, alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

Ak uzná predávajúci reklamáciu oprávnenú, je záručná doba predĺžila pre o dobu trvania reklamácie. Neuzná Ak predávajúci reklamáciu oprávnenú, záručná doba sa nepredlžuje. V prípade, že predávajúci reklamáciu v zákonnej záručnej dobe vybaví výmenou za nový tovar, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, tzn. do doby, kedy bol Kupujúci povinný vec prevziať. O vybavení reklamácie je Kupujúci informovaný e-mailom, ktorý uviedol už pri registrácii alebo nákupe, prípadne telefonicky.

 

Náklady spojené s reklamáciou

V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do jedného mesiaca od uplynutia času, keď mala byť reklamácie vykonaná, a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní, tj. Spravidla do 60 dní od dátumu podania reklamácie, je predávajúci, podľa občianskeho zákonníka, oprávnený účtovať Kupujúcemu pri výdaji reklamácie čiastku za uskladnenie.

 

V. Záverečné ustanovenia

Tieto Obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. 1. 2014 a ruší predchádzajúce znenie Obchodných podmienok.

 


  |  Designed with pleasure © 2019  for MOTO-LINE SK